top of page

Редакторка Марина Тарасюк

Привіт! Я одна з редакторок сторінок нашої катедри. Цього року я завершила навчання і отримала диплом магістра, проте на цьому не планую завершувати. Завжди цікаво дізнаватися про людей щось нове, розпитувати про їх вподобання, тож сьогодні я залюбки поділюся з вами деякими цікавинками зі свого життя. Пам’ятаю як прийшовши на перший курс, нам повідомили, що потрібно обрати кафедру, я відразу подумала про Давню та нову України. По-перше, викладацький склад, по-друге, хто не знає минулого – не побудує майбутнього! І жодного разу не шкодувала про цей вибір. Захоплена досліджуваним періодом, на магістратуру знову повернулася на рідну катедру, де одним з найулюбленіших курсів став предмет «Історичні фасильфікати» Василя Іринарховича Ульяновського. Це був не просто спецкурс, це була можливість відчути себе справжнім детективом історії. Улюбленим періодом історії є доба середньовіччя. Вона як і в джерелах, так і в історіографії постає щоразу інакша: деінде вона химерна, малодосліджена, а з іншого боку – романтична, наповнена символами та типовими для людської діяльності помилками й дотепними випадками. Тому усе, що пов’язане з середньовіччям, не лише українським, мене вабить. Враховуючи також свою тему дипломної, цікавить історія повсякдення, без різниці у часовому вимірі: що будні на Русі, що студенти «з чашкою кави» в університеті Святого Володимира. А взагалі, якою б темою я не займалася чи цікавилася під час дослідження тих чи інших питань, мій науковий керівник – Шемета Юлія Марківна - завжди і в усьому мене підтримувала!

Проте в повсякденному житті я не завжди присвячую свій час історії. Я дуже люблю подорожувати, адже одна справа дослідити як воно було, але ж ще краще – побачити на власні очі. Кожна нова країна – це шанс відвідати усі музеї, парки, заповідники, пройтися старими вуличками та спробувати сформовану століттями місцеву кухню. А от в Києві історикам раджу відвідати «Останню Барикаду», сьогодні ресторан розташовується під залишками Лядських воріт. У закладі зберігається невелика експозиція усіх українських революцій та перший найбільший український 3D-макет Батьківщини-Мати. А загалом серед улюблених місць столиці для мене є музей «Золоті ворота». Уявляєте, що ви можете побачити Русь так близько? До речі, великий потенціал у парку «Київська Русь» біля Києва. Принаймні, один раз раджу сходити. Улюблений музей – Музей мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків, тут і пояснювати нічого, однозначно треба лише бачити ці колекції.

У мене сотні приємних спогадів про студентські роки!. Як маленький приклад, коли беру книги у тумбі, натикаюсь на працю Аскольда Лозинського «Моє бачення» і відразу подив, що завдяки нашому факультету знаєш особисто президента Світового конгресу українства. Тоді його запросив до нас викладач В. Сергійчук провести лекцію для студентів. Чи, наприклад, як зустрічали родину посла Іспанії в Україні на другому курсі та говорили з ними про навчання. Чи як добре знати талановитих людей, що близько пів року вигадують щось нове, щоб якнайкраще популяризувати нашу катедру в соцмережах! Також неймовірну наснагу давало студентське самоврядування! Тебе постійно оточують активні, заряджені енергією та сповнені креативними ідеями люди, які мотивують розвиватися та постійно вдосконалюватися. Тут не вистачить місця, щоб поділитися усім. Я взагалі люблю помріяти, останнім часом мої мрії сягають рівня держави. Думаю про те, як було б класно коли-небудь реформувати освітню систему в Україні, щоб зробити її краще. Особливо вжити заходів для боротьби з корупцією і кумівством! Тому й не дивно, що подобається девіз: «Якщо хочеш змінити державу - почни діяти». Я не знаю, кому вона належить, але я переконалася, що це основна запорука успіху!

Також хочу побажати усім студентам, й, зокрема, з нашої кафедри, пам’ятати, що справедливість є, якщо ти сам дотримуєшся її принципів!

Не відкладати нічого, бо час мине швидко, а шкодуватимеш потім постійно! Пам’ятайте, що історичний факультет – це не завчити дати та факти, а вміти визначати котра з дат вірна, а який поданий факт підкріплений аргументами.

Вчися! Твоя курсова/магістерська/кандидатська – плід надзвичайних старань та любові до історії, тому поринь у це та не знецінюй свої доробки.



bottom of page